Vitamina B5, indispensabilă pentru organism

Vitamina B5, indispensabila pentru organism, este prezenta in numeroase alimente pe care le consumam in viata de zi cu zi. Cu atat mai bine. Nu-i asa? Care sunt beneficiile sale de care ar trebui sa incerci sa profiti numaidecat?

Care este rolul vitaminei B5?

Aceasta vitamina, care se numeste si acid pantothenic, nu este produsa in mod natural de catre organism. Deci trebuie sa fie luata din alimentatie. Dar la ce serveste? In primul rand, ar trebui sa stii ca este indispensabila pe mai multe planuri.

In primul rand, este esentiala pentru producerea de energie pentru celule. In acelasi timp, este cea care permite sinteza acizilor grasi in organism.

Dar vitamina B5 permite si diminuarea nivelului de colesterol rau din sange, dar si de trigliceride. Si asta nu este totul.

Vitamina B5 este cea mai benefica pentru piele si par. Participa la reinnoirea celulelor pielii. Permite in acelasi timp conservarea barierei hidrolipidice, un lucru care contribuie la elasticitatea pielii. Dar favorizeaza si cicatrizarea. Este deci ideala pentru ca pielea ta sa fie cea mai frumoasa. Pielea, mucoasele si cresterea tesuturilor in general, depind foarte mult de ea. Este foarte utila si pentru a trata acneea si a accelera cicatrizarea.

Vitamina B5 este foarte benefica si pentru par. O carenta in vitamina B5 poate duce la caderea parului. Este deci folosita foarte des in sampoane si alte produse pentru ingriirea parului.

Vitamina B5 joaca un rol foarte important pentru intarirea sistemului imunutar, alaturi de alte vitamine. Este o sursa de vitalitate in caz de oboseala extrema sau in cazul in care te confrunti cu o scadere a tonusului.

Este deci o vitamina esentiala, deoarece participa la numeroase procese din cadrul organismului. Intervine in sinteza steroizilor, dar si la elaborarea, regenerarea si protejarea celulelor. In plus, este un compus al coenzimei A, implicata in metabolismul si sinteza glucidelor, lipidelor si aminoacizilor.

Surse importante de vitamina B5. Aici intra ciupercile, broccoli, varza, leguminoasele, somonul sau carnea de curcan. Dar vitamina B5 este prezenta si in cereale, alge, avocado, si nuci, fiind un aliat de pret si pentru vegetarieni.

One Response

Leave a Reply