Treci la subiect! Vorbești mult, dar în esență nu spui nimic!

Astăzi am avut hai să-i zicem, plăcerea, de a discuta cu un reprezentant SKIN, mai exact o reprezentantă, pe tema promovării unor produse distribuite de ei, unde am luat în calcul și o posibilă colaborare furnizor-reseller, cu business-ul unde sunt angajat. Practic, întâlnirea în sine a decurs foarte ok însă lipsa de experiență, lipsa unui argument și a unui motiv pentru a alege soluțiile prezentate, m-au obligat să spun “pas”, cel puțin pentru moment. Motivul principal?

Nu trimiți câine surd la vânătoare! Probabil sună dur, dar ăsta este adevărul. Nu poți delega o persoană pentru a interacționa cu diverse business-uri, pentru a prezenta o gamă de produse sau soluții, atât timp cât nu are habar de produsele ori serviciile ce urmează a fi prezentate și mai mult de atât, nu este capabilă să “treacă la subiect” sau să-și traseze un obiectiv ce trebuie atins. Pur și simplu nu poți face asta dacă ții câtuși de puțin la imaginea ta.

Practic, un promoter ce nu a venit cu “lecția” pregătită de acasă îl poți recunoaște în primele 5 minute, deoarece vorbește foarte mult și repede, se dau din colț în colț, trec de la un subiect la altul sau de la un produs la un altul imediat ce își dau seama că nu ești interesat, se repetă destul de des iar figura lui confuză îl trădează atunci când îi adresezi o întrebare. Concluzia?

Mi se pare absurd să nu prezinți niciun fel de interes pentru soluțiile prezentate! Sunt conștient că nu toți o fac din plăcere, însă atât timp cât tu vrei să câștigi ceva din asta, orientează-te chiar dacă nu îți place și încearcă să vii cu temele făcute de acasă, învățându-ți produsele ce urmează a fi prezentate. Este jenant să te afli în situația de a-ți fi adresată o întrebare la care nu poți oferi un răspuns. Vă spun sincer, fie că vreți fie că nu, fața vă trădează!

Pregătește-ți lecția, de acasă!
Pe scurt, perifericele ce urmau a fi promovate erau niște monitoare Philips respectiv niște mouși Logitech. Nimic rău în asta, însă când am observat că domnișoara nu îmi poate furniza prea multe detalii referitoare la produsele ce urmau a fi promovate, i-am adresat următoarea propunere: “Sunteți dispusă să îmi oferiți un mouse Logitech, “de ultimă generație” după cum a susținut ea, în teste, pentru a-i testa performanțele înainte de a trece la “stocuri”? Răspunsul a fost la fel de ambiguu: “Păi să știți, c-o fi, c-o păți, pe scurt nu se poate”!

Scuză-mă, dar dacă nu ești dispus să-i capeți încrederea și interesul potențialului partener de afaceri, nu îți cunoști Dumnezeiește produsele prezentate ori serviciile și nu ți-ai trasat niciun fel de obiectiv ori sarcini ce trebuiesc tratate, de ce te-ai mai prezenta la o astfel de întâlnire? Când este vorba de bani și de investiții, prea puțini se lasă păcăliți și duși de “vorba dulce”. Practic, trebuie să știi ce metode să abordezi pentru a capta interesul viitorului partener de afaceri iar pentru asta, trebuie să-i aduci argumente și să-i dai motive pentru a te alege din mulțime, că doar furnizori sunt mulți!

Inducând potențialul promoter în eroare sau în confuzie, nu reușești să-l faci decât să spună “NU”, acestei “oportunități”. Pe scurt, în cazul în care potențialul promoter sau hai să-i spunem client, nu este convins el nu va reacționa în niciun fel, fiind indiferent. Mai mult de atât, nu te poți aștepta de la potențialii clienți să-ți laude “marfa” și să fie dispuși să o și “încerce”, atât timp cât tu nu știi să ți-o prezinți sau să te faci înțeles. Și știți care-i esența?

Nu poți atinge un obiectiv atât timp cât nu l-ai stabilit!
Bun, care este obiectivul tău? “Păi, obiectivul meu este să promovez/vând produsul X”. Și ce vei face în această privință? “Voi purta o discuție pe această temă!”. Greșit! Obiectivul principal nu este vinderea sau promovarea produselor respective ci stabilirea unei relații business2business sau în cazul meu, furnizor-reseller. În cazul în care dai greș la punctul prezentat mai sus și nu vii cu lecțiile pregătite de acasă, acest lucru te mai poate salva.