Te dedici business-ului tău sau o faci doar pentru bani?

Săptămâna asta fiind destul de ocupat, mi-au trecut prin minte foarte multe subiecte ce meritau abordate, însă m-am oprit momentan la acesta și vă adresez următoarea întrebare: „Te dedici business-ului tău sau o faci doar pentru bani?”, iar aici mă refer la orice fel de business fie că sunteți un manager și conduceți o firmă, fie că sunteți un simplu angajat sau de ce nu, un antreprenor blogger ce-și monetizează blogul.

De ce spun asta? Practic niciodată nu am suportat persoanele ce au încercat să mă convingă să cumpăr un produs sau un serviciu anume, fără a-mi lăsa libertatea de a decide. Stați, nu înțelegeți greșit, nimeni nu este stăpân pe banii mei și nimeni nu mă poate obliga să cumpăr un produs sau un serviciu anume. Aici, m-am referit strict la metoda prin care eram abordat, care de cele mai multe ori ai senzația că nu îți lasă loc de decizie și într-un fel sau altul, te constrânge.

Business

Spre exemplu, stăteam și mă gândeam la brandul Apple și brusc am descoperit o strategie de marketing posibil utilizată de ei: Practic, Apple nu au încercat niciodată să te convingă să cumperi produsele lor, ci ți-au prezentat produsele respective într-o asemenea manieră, încât să-ți stârnească atenția și curiozitatea, ca într-un final să ți le dorești, ceea ce este mare lucru. Și credeți sau nu, eu chiar cred în această strategie deoarece teoretic, este mai ușor să intri pe sub pielea potențialilor clienți atunci când pui suflet în ceea ce faci și încerci să le captezi interesul, spre deosebire de atunci când încerci să-i convingi de niște lucruri care inițial nu sunt cunoscute. E simplu, sau cel puțin așa mi se pare mie.

Pe de altă parte, observ zilnic din ce în ce mai multe branduri, mai mult sau mai puțin cunoscute, ce apelează la orice soluții și mijloace pentru a convinge un potențial client și merg pe ideea că: „Scopul scuză mijloacele”. Singura problemă cu această metodă de a te aborda indirect pentru a te convinge, este că de multe ori în ochii tăi se va citi „DISPERAREA”, disperare de a vinde produsul sau serviciul respectiv. Îndată ce potențialul client „te-a citit”, șansele tale să mai vinzi acel produs sau serviciu sunt cam nule.

Acum, tot pe voi vă întreb: Cum ați proceda? Ați încerca să captați interesul cititorilor sau doar încercați să-i convingeți, ca să nu spun manipula pentru că este un cuvânt urât, lăsându-le tot mai puțină libertate pentru a decide?