Superalimentele pe care ar trebui să le consumi în fiecare zi

Pentru a te asigura de faptul ca alimentatia ta este foarte bogata in antioxidanti, fibre si alti nutrienti sanatosi, trebuie sa incerci sa consumi aceste superalimente in fiecare zi. Sa vedem daca se regasesc si in meniul tau zilnic.

Afinele. Afinele contin mult mai multi antioxidanti fata demulte fructe si alte alimente pe care le consumam in fiecare zi. Pigmentii antioxidanti care ii confera minunata sa nuanta de albastru inchis ne protejeaza contra cardiopatiei, cancerului, dar si impotriva pierderii memoriei care poate surveni odata cu inaintarea in varsta. Afinele sunt delicioase pe clatite.

Usturoiul. Usturoiul este antibacterian, antifungic si antviral. Proprietatile sale preventive sunt datorate compusilor sai sulfurosi care actioneaza ca niste antioxidanti foarte utili sistemului cardiovascular.

Uleiul de masline. Uleiul de masline este cel mai sanatos corp gras ce exista. Este bogat in grasimi mononesaturate care scad nivelul de colesterol rau si urca nivelul de colesterol bun. Este de asemenea, bogat in polifenoli, antioxidanti ce ne pot proteja contra depozitelor de colesterol pe artere. Poti lua astfel in fiecare zi cate o lingura de ulei de masline pe stomacul gol.

Broccoli. Broccoli este un aliment anticancer numarul unu. Mai ales datorita compusilor sai sulfurosi. Acesti compusi indica genelor pe care tebuie sa le stimuleze ca trebuie sa stimuleze productia de enzime al caror rol este sa detoxifice compusii cu un potential canceros.

Iaurtul. Iaurtul este o sursa excelenta de calciu, un lucru foarte bun pentru oase. Dar cele mai mari beneficii ale sale vin de la probiotice, bacterii utile care nu lasa bacteriile sa se prolifereze in intestin. Consumul regulat de iaurt poate contribui la tratarea infectiilor abdominale inflamatorii, la ulcere, la infectii ale tractului urinar sau infectii vaginale.

Ovazul. Ovazul este foarte bogat in beta-glucan, un tip de fibra solubila care ne ajuta sa scadem nivelul de colesterol si presiunea arteriala.

Semintele de in. O lingura de seminte de in consumate zilnic, care se adauga in general iaurtului sau altor cereale, furnizeaza in jur de 2, 3 grame de fibre. Dar aceste seminte se consuma cel mai adesea pentru lignanii pe care ii contine. Acestia pot preveni cancerul de san si pot trata afectiunile precum acneea sau astmul.

Scortisoara. Este cea mai utila mirodenie pentru sanatate. Are efecte pozitive asupra glicemiei si poate preveni formarea de cheaguri de sange, posedand proprietati antibacteriene si anti-inflamatorii. Poate combate chiar si bacteria E-coli.

Leave a Reply