Marketingul și investițiile pe ideea: „Ce-am avut și ce-am pierdut!”

Că toți vor să obțină profit maxim fără a investi un leu în advertising sau într-o echipa de profesioniști care să genereze acel profit, știți deja și nu voi intra în amănunte însă, mai există o categorie de manageri ce sunt dispuși să aloce o foarte mică parte din buget și pentru advertising.

Cum specialiștii în marketing nu sunt soluția potrivită deoarece îți cer „o avere”, îți promit marea cu sarea și au nevoie de foarte mult timp pentru a genera profit, online-ul vine în ajutorul celor interesați, prin ofertele de „experți” pe care le întâlnești la tot pasul, ce vă promit exact opusul specialiștilor, și anume obținerea de profit într-un timp foarte scurt cu o investiție infimă. Cum poți da cu piciorul unei astfel de oferte?

Și aici intervine mentalitatea disperată privind investiția ce urmează a fi făcută: „Domnule, pentru 500 Lei, tipul ăsta îmi oferă 10.000 de fani pe Facebook și 3000 de accesări pe site. Din toți ăștia se vor nimeri câțiva care să cumpere ceva pentru a genera profit. Ce-am avut și ce-am pierdut, hai să încerc doar rău n-are ce să-mi facă!”. Și cam asta este situația în care forțat de împrejurimi și tentat de obținerea de profit într-un timp record, oamenii ajung să apeleze la tot felul de experți anonimi care pentru o sumă modică, se angajează în promovarea business-ului respectiv.

Brusc, revii la realitate cât constați că ți-ai atins target-ul promis de expert, în sensul că ai căpătat cei 10.000 de fani și acea cifră de accesări însă profitul a rămas același, dacă nu cumva a mai și scăzut între timp. Constați că ceva nu este în regulă, și cum nu te poți scoate vinovat pe tine însuți deoarece ai și tu demnitatea ta de „șef”, dai vina pe „expert”, și mergând pe aceeași idee: „Domnule, ce-am avut și ce-am pierdut, 500 Lei mari și lați, apelezi la un alt expert, care-ți trimite 20.000 fani pe Facebook și 10.000 de accesări pe site plus oarecare bonusuri”. Și tot așa în continuare.

Și tot așa, vei ajunge să investești în statistici virtuale sume frumoase de bani, cu care puteai apela binișor la un specialist în marketing ce-ți putea garanta generarea de profit pe termen lung. Marea diferență între un „expert” și un specialist este aceea că specialistul mai este în stare să mai și pună în practică ceea ce gândește!

În plus, referitor la ideea că „N-are ce rău să-mi facă”, eu m-aș gândi de două ori înainte să mă pronunț. Vă dau un singur indiciu, ce v-aș sfătui să-l analizați: „SPAM!”. Dacă vouă nu vă plac email-urile nesolicitate, cererile în prieteni pe Facebook de la tot felul de dubioși, ferestrele PopUp sau site-urile de tip SPAM, gândiți-vă că nici altora nu le va plăcea, și vă asigur că experții la care tot apelați, nu vor folosi metode „Ortodoxe” pentru a avea grijă de imaginea business-ului vostru.

Morala: „Nu poți forța un client să aleagă serviciile sau produsele tale cum nu poți obține profit fără a investi în calitate și nu în statistici”.