Lecitina și efectele sale benefice asupra creierului

Toti ne-am dori sa existe o pastila minune pe care sa o luam si sa memoram cuvant cu cuvant orice citim. Acest lucru ar fi foarte util in pentru teste, examene, interviuri etc. si astfel am pastra mai mult timp pentru distractie si mai putin pentru invatat.

Oare exista asa ceva?

Nu.

Totusi, lecitina este un compus ce va poate ajuta destul de mult in procesul de invatare.
Lecitina este o substanta naturala bogata in fosfolipide, substante de care creierul nostru are nevoie pentru a functiona corespunzator. Lecitina reprezinta o parte importanta a membranelor celulare si este esentiala pentru cresterea si functionarea nervilor.

Testele efectuate pana in prezent, pe oameni si animale, au aratat ca aceasta poate creste capacitatea de memorare si poate trata boli precum Alzheimer sau depresia maniaca. Acest lucru se datoreaza faptului ca lecitina este implicata in transmiterea impulsurilor nervoase si in crearea neurotransmitatorilor. Deficientele legate de aceste procese pot produce o functionare defectuoasa a creierului.

Problema este urmatoarea:
– multe persoane recomanda consumul de suplimente ce contin lecitina, acestea fiind foarte ieftine.
– alte persoane sustin ca nu este nevoie de suplimentare si ca este suficienta cantitatea provenita din alimentatie (daca nu sarim peste oua, organe, soia, ulei de rapita etc.).

Am cautat putin si am vazut ca desi suplimentele livreaza mult mai repede, mai simplu si mai ieftin compusul dorit, au si cateva efecte secundare.

Conform acestui articol lecitina gasita in suplimente sau alimente (ca aditiv) poate contine multe impuritati toxice (arsenic, aluminiu etc.) si poate avea diverse efecte negative precum diaree, alergii, greata, dureri abdominale, perturbarea functiilor tiroidei, crestera riscului de cancer la san, etc.

De asemenea, in cazul in care suplimentele alimentare cu lecitina sunt achizitionate de la firme fara prestigiu (nu vorbesc aici numai de producatori ci si de comercianti) poti avea surpriza sa nu gasesti lecitina in suplimentul cumparat.

Pe de alta parte, sursele naturale de lecitina (oua, organe, germeni de grau, alune, ulei de rapita etc.), daca sunt consumate cu moderatie, nu au efecte secundare.

Avand in vedere cele amintite mai sus consider ca este mult mai sigur sa mergi pe varianta naturala si in cazul in care nu ai o alimentatie bogata in alimentele amintite anterior poti lua in considerare si varianta suplimentelor alimentare, desi aceasta nu este indicata.