Desfășurarea unei campanii în Social Media

Am decis să abordez acest subiect, și sper să nu fi greșit, deoarece în ultima perioadă am sesizat că în online sunt foarte des întâlniți sau utilizați termeni specifici online-ului, a căror semnificație nu este înțeleasă corespunzător. Astăzi mi-am propus să discutăm despre “Desfășurarea unei campanii în Social Media”, ce include aceasta și cam care ar fi punctele de reper ce trebuiesc urmate, din punctul meu de vedere bineînțeles.

Nu știu cum gândesc alții, însă eu îndată ce aud “Campanie Social Media”, automat mă gândesc la ceva complex, profesional, la o strategie de marketing și la un mod cât mai eficient de a interacționa cu alți oameni din online, pe care momentan nu-i numesc nici clienți, nici potențiali clienți și nici altfel, ci simplu: Oameni!

În niciun caz nu mă gândesc la un mod de a strânge Like-uri, de a interacționa “abuziv” cu alte persoane din online sau de a trimite mesaje în masă, a se înțelege SPAM. Bineînțeles, prin “mesaj” nu mă refer la un mesaj text (SMS) ci la un mod de comunicare, care poate fi realizat prin mai multe moduri și nu voi sta să le înșir chiar acum.

Din punctul meu de vedere, o campanie Social Media ar trebui să se rezume la 3 obiective importante și esențiale în același timp:

    1. Stabilirea unei strategii de marketing complete, care să includă promovarea produsului/serviciului în online, asigurarea ajutorului necesar persoanelor ce cer mai multe informații și conceperea de advertoriale și spot-uri video cu scopul de a capta atenția și interesul target-ului.

 

    1. Încercarea de a stabili o legătură cât mai strânsă bazată pe încredere între persoanele cu care se interacționează și business-ul promovat.

 

  1. Stabilirea unei temelii sau a unei fundații, pentru determinarea succesului pe termen lung în online, a business-ului promovat.

Practic, trebuie să fim conștienți de un singur lucru: Navigarea pe internet în zilele de astăzi nu mai este o chestiune atât de banală precum citirea și aprofundarea informației. Persoanele în cauză au posibilitatea de a citi informațiile regăsite pe un site/blog anume, de a le aprofunda, de a-și exprima punctul de vedere, de a interacționa cu alți cititori, de a împărtăși informațiile citite cu alte persoane interesate sau chiar de a rescrie informațiile citite, cu posibilitatea de a-și exprima punctele de vedere. Se observă cât de importantă este implicarea în online a target-ului respectiv?

Curioși ce implică o astfel de activitate în online?

    • În primul rând, întotdeauna vechii clienți își vor exprima liber punctul de vedere, pro sau contra, în urma experienței cu produsul sau serviciu la care au apelat, în fața altor potențiali clienți. În acest mod, potențialii clienți se asigură că business-ul la care vor apela, este capabil să le ofere toate serviciile de care au nevoie. Ești pregătit să te alături unei astfel de discuții?

 

    • În funcție de cum decurg lucrurile la punctul de mai sus și cât de “naturală” este conversația între business-ul în sine, mai exact cel responsabil de activitatea sa în online și potențialul client, se stabilește o legătură puternică ce în timp ajută la câștigarea trust-ului și a unei mai bune “vizibilități”, în raza domeniului de activitate. În plus, nu trebuie să uităm și de SEO, care automat va fi implicat în procesul mai sus menționat. Pentru asta ești pregătit?

 

  • Indiferent de locația unde această conversație este purtată, aceasta trebuie monitorizată pentru a vă asigura că oferiți suportul necesar în timp util a celor interesați. Deasemenea, puteți rezolva posibilele neclarități în cazul în care vă implicați direct în această discuție.

Nu este foarte ușor, nu? Nu a spus nimeni că este ușor să înțelegi comportamentul utilizatorilor din online, să te implici direct în discuțiile pornite, să concepi o strategie de marketing și altele, toate astea ca într-un final să realizați un singur lucru: “Să stabiliți o legătură cât mai strânsă bazată pe încredere între persoanele cu care se interacționează și business-ul promovat.”

Deasemenea, obiectivul principal nu este acela de a investi o X sumă în această campanie, în speranța că va prinde la public și că veți obține un ROI (Return of Investment), adică profit într-un limbaj mai comun. Toți acești pași pe care ar trebui să-i urmați, trebuiesc analizați, organizați și calculați astfel încât să nu se bazeze pe speranțe ci trebuie privit ca pe o investiție pe termen lung.

Fiecare strategie de marketing este deasemenea diferită și concepută individual pentru fiecare business în parte, respectiv pentru necesitățile sale, însă toate au la bază următoarele aspecte: Conceperea de conținut, determinarea publicului țintă sau a target-ului, revizuirea strategiei abordate și a conținutului creat și într-un final, Advertising-ul prin zecile de posibilități prin care poate fi realizat.

Rezultatele? Practic, cel ce se ocupă de o asemenea campanie este vocea din spatele brandului, iar această voce trebuie să se facă auzită. Interacțiunile din ce în ce mai dese nu vor înceta să apară. Recomandările vor juca un rol esențial. Discuțiile generate vor contribui la crearea de conținut ce într-un final va juca un rol esențial în fața motoarelor de căutare, respectiv SEO. Toate aceste contribuind într-un final la creșterea traficului site-ului business-ului respectiv, catalogat ca natural, organic, relevant și benefic în ultimul rând.

Concluzii? Sper că v-ați dat seama că această joacă de cuvinte nu-și are locul în online, iar cuvintele mari întotdeauna implică și fapte mari. O campanie social media implică foarte mulți factori, care într-un final duc la un obiectiv simplu: “Interacționarea cu publicul țintă!”. Din păcate, acest lucru poate fi realizat numai pe cale naturală, de la sine, asta însemnând că efortul depus trebuie să fie unul colosal. Like-urile, view-urile, traficul și alte statistici vor rămâne doar niște statistici și nimic altceva, în cazul în care obiectivul principal nu este atins.

Lasă un răspuns la Anonim Anulează răspunsul