De ce nu ar trebui să bei ceai verde și alb

Ceaiul verde și ceaiul alb sunt cunoscute pentru beneficiile lor de sănătate, dar unii oameni care consumă aceste tipuri de ceai ar putea avea probleme supărătoare, deoarece substanțele existente în ceaiul verde și alb pot interfera sau reacționa cu anumite medicamente.

De asemenea, persoanele care sunt deosebit de sensibile la cafeină ar trebui să evite aceste băuturi sau să le consume în cantități mici. Unii oameni de știință au constatat faptul că femeile existente în perioada ciclului menstrual ar trebui și ele să evite ceaiul verde și alb.

Aceste probleme nu sunt extrem de comune, iar ceaiul verde și ceaiul alb sunt destul de sigure și sănătoase pentru cei mai mulți oameni, dar dacă prezinți vreuna dintre problemele enumerate mai sus, aceste băuturi pot fi destul de iritante și riscante pentru sănătatea ta.

Iată de ce ar trebui să eviți consumul de ceai verde și ceai alb:

    • Dacă iei medicamente
      Diferite ceaiuri pot interfera cu anumite medicamente, indiferent că acestea sunt pe bază de prescripție medicală sau luate fără acordul vreunui medic. De pildă, ceaiul verde subțiază sângele, iar dacă este combinat cu aspirină sau cu alte medicamente anti-coagulante poate provoca hemoragii, care pot fi grave și chiar fatale.

 

    • Dacă iei deja anumite suplimente pentru un regim alimentar special
      Unele suplimente acționează pentru subțierea sângelui (cum ar fi uleiul de ficat de cod sau capsulele de turmeric). Combinarea mai multor agenți de subțiere a sângelui, fie prin administrarea comprimatelor, consumul de băuturi nutritive sau, pur și simplu, printr-o dietă strictă sau neobișnuită, poate cauza unele probleme de sănătate. De aceea, cel mai bine ar fi să discuți cu medicul sau cu farmacistul atunci când dorești să consumi ceai verde, pentru a avea la cunoștință efectele secundare sau pericolele ce pot surveni.

 

  • Dacă ai sensibilitate la cafeină
    Ceaiul conține cantități scăzute de cafeină (conține circa 5-40 mg la o cană comparativ cu 60-120 mg la ceașcă de cafea), care este echilibrată de teanina calmantă din ceai. Cu toate acestea, cei care sunt foarte sensibili la cafeină ar trebui să consume maxim o ceașcă de ceai pe zi, pentru a nu deveni tensionați.