Cum să mănânci dulciuri fără să faci diabet

Trebuie să recunosc încă de la începutul articolului că titlul s-ar putea să fie puțin cam prea atrăgător. Dacă ai intrat aici pentru a vedea cum să bei tone de suc și zeci de ciocolate fără să ai vreo problemă cu nivelul de zahăr din sânge, ei bine am o veste proastă: nu este vorba tocmai despre acest lucru.

De ceva timp încerc să reduc pe cât posibil cantitatea de zahăr pe care o consum zilnic pentru a-i face un bine organismului și sănătății mele. Recunosc, este destul de greu să reduci considerabil zahărul si dulciurile nesănătoase, însă nu e imposibil.

Primul pas a fost sa reduc cantitatea de zahăr pe care o folosesc la cafea, astfel ca de la aproape 3 lingurite mici (îmi plăcea să beau cafeaua foarte dulce) am ajuns fără dificultate la o singură linguriță. Și cât de curând o să mai scad, până o elimin definitiv.

După cafea, ceea ce a urmat a fost eliminarea completa a zahărului din compoziția clătitelor pe care-mi place să le mănânc măcar de câteva ori pe săptămână, din shake-urile proteice pe care le beam pe parcursul zilei și care întotdeauna mi se păreau ca nu sunt suficient de dulci, cat și din restul alimentelor a căror cantitate de zahăr trebuia să o suplimentez chiar eu.

Clasicul zahăr a fost înlocuit cu îndulcitor de stevie. Diferența de gust este aproape insesizabilă. Pentru organism, însă, această schimbare vine ca o mană cerească. Mai greu a fost în primele zile de folosire a îndulcitorului de stevie, până am învățat cam de ce cantitate este nevoie pentru fiecare reteță pe care o făceam.

Indulcitorul pe care eu il folosesc este unul banal luat de la magazinul de lângă bloc și are forma bine cunoscutelor pastiluțe Tic-Tac însă din ce am auzit se găsește și indulcitor lichid, însă acolo mi se pare și mai greu să nimerești cantitatea exactă. Indulcitorul de stevie este ieftin si se găsește la tot pasul, deci nu există niciun motiv pentru care să nu-l folosești! 🙂

Leave a Reply