Bicicleta de fitness este o mare tâmpenie!

Probabil mulți știați acest lucru deja însă pentru mine este o nouă descoperire. Eu dețin o bicicletă de fitness de aproximativ un an, însă abia acum mi-am făcut curaj să o încalec. Rezultatul? O mare, mare prostie această invenție! De ce?

Simplu, pentru că nu poate înlocui bicicleta clasică sau o alergare în aer liber, și m-am convins destul de ușor de acest lucru. Aseară, am făcut prima mea ieșire pe stadion pentru a alerga la recomandarea unui prieten. Înainte de a merge la alergări, am încercat bicicleta de fitness în schimb. Am setat-o, am programat-o să monitorizeze caloriile pierdute, timpul parcurs și distanța. Am reușit “să alerg” într-un timp relativ scurt 5KM. Zic WOW! Cum mă simt? Am picioarele puțin obosite dar nimic special. Abia că poate fi remarcată sudoarea pe frunte.

Aseară în schimb după cum vă spuneam, am mers pe stadion cu niște prieteni și colege de serviciu. Cu mici pauze, adică 2-3 minute la 2.5 ture făcute, adică fix 1KM, am reușit să alerg 7 ture în total, adică 2.8KM. Ei bine, abia că mai respiram iar picioarele începeau ușor ușor să mă lase, în această dimineață am făcut și ceva febră. De, am cam exagerat, dar știți cum e când te indemni cu alții.

Concluzia?
Dacă aveți bicicletă de fitness, aruncați-o! Deasemenea, în cazul în care mergeți la sală pentru a alerga pe bicicletă, renunțați să o mai faceți și mergeți frumos de alergați în aer liber. Mi se pare aberant să lucrezi puțin pe bicicletă și să ai pretenția de a arde ceva calorii. Practic, pe bicicletă îți folosești doar picioarele și doar anumite grupe de mușchi, în timp ce la alergatul în aer liber, îți susții greutatea, te împinge vântul, îți forțezi atât picioarele cât și întreg corpul. Nu se pot compara.

Repet, luați exemplul meu: Alergați pe bicicletă 5KM, după alergați în aer liber numai 1.5 – 2KM, să vedeți diferența. Eu m-am convins. Bicicleta va ramâne acolo doar ca bibelou. Știu, e mai greu să mergi pe stadion sau să alergi în aer liber, dar hai să privim și părțile frumoase: Lume multă, socializare, distracție și abia într-un final, muncă.

Eu voi continua. Chiar dacă probabil nu voi avea timp în fiecare zi, insist să merg de măcar 2-3 ori pe săptămână pentru a alerga măcar 2KM.

Leave a Reply