Alimentele de privilegiat în caz de flatulențe și de balonări

Daca ai mereu abdomenul umflat dupa mese, nu mai sta prea mult pe ganduri si incearca sa iti modifici alimentatia. Anumite alimente pot reduce riscurile de flatulenta si de balonari.

Daca iti vei alege deci asa cum trebuie alimentele si modurile in care le vei prepara si vei manca in cele mai bune conditii, vei gasi cheile pentru a regasi un abdomen lejer, pentru a-ti ameliora digestia si pentru a nu te mai « umfla » dupa mese.

Care sunt de ci alimentele de integrat in meniu?

In ceea ce priveste legumele – legumele mai fragede sau proaspete, care au fibre mai usor de digerat precum salatele sau spanacul. Coaja de la legume sau samburii ar trebui sa fie pe cat posibil eliminate si o preparare mai blanda fara materii grase esre si ea recomandata.

In ceea ce priveste fructele – acestea ar trebui sa fie alese cat mai proaspete. In versiune cruda la inceputul mesei si coapte la sfarsitul mesei. De exemplu, poti consuma un grepfrut la inceputul mesei si o para posata la sfarsitul mesei.

In ceea ce priveste carnea si echivalentele sale – alege o carne cat mai slaba si cat mai frageda. Nu le prepara ca si pe peste sau oua si foloseste cat mai putina materie grasa.

In ceea ce priveste produsele lactate – laptele fermentat de tip kefir sau iaurt. Acestea contin bacterii bune utile pentru digestie si pentru asimilarea de nutrienti. Acestea sunt cele care pot lupta contra dezvoltarii bacteriilor care sunt responsabile cu probleme ale tranzitului intestinal. Branza cu crusta si cele care nu au multa lactoza sunt cele care se pot digera cel mai usor.

In ceea ce priveste feculentii – painea, pastele, orezul sau cartofii, nu trebuie sa exagerezi cu consumul lor. Alterneaza cele cu gluten cu cele fara.

Ierburile si mirodeniile te ajuta sa digeri mai usor. Anumite plante pot sa fie consumate si sub forma de ceaiuri diegstive. Aici intra cimbrul, menta, rozmarinul anasonul verde sau mararul.

Nu consuma alimentele prea grase care pot incetini digestia si care favorizeaza gazele. Laptele contine si el lactoza, un zahar delicat de digerat atunci cand organismul nu produce destula lactaza.

Leave a Reply